6. A

Návštěva JUMP arény 6.A

Rozlučka se školním rokem proběhla v úterý 22.6. 2021 aktivně, a to ve sportovním areálu Ridera - JUMP aréna. Na recepci si mohli žáci koupit protiskluzové ponožky, pak je instruktor odvedl k trampolínám a vysvětlil jim pravidla pro bezpečné skákání. Všichni si to moc užili. Někteří dokonce překonali sami sebe při volném pádu do nafukovacích matrací. Přestávku jsme využili edukativně: z molitanových kostek jsme postavili známé těleso o objemu jeden metr krychlový (1 ). Jak se těleso jmenuje?.... 🙂

Výlet na hrad Hukvaldy

V úterý 15. června 2021 se konal výlet s piknikem na hradě Hukvaldy pro žáky 7.B a žáky 6. ročníků. Vyjeli jsme ráno z náměstí SNP a o půl desáté jsme už byli na Hukvaldech.  Vydali jsme se po červené značce rovnou na hrad. Stoupání do kopce jsme zvládli a po chvíli jsme stáli u vstupní brány. Hned na prvním nádvoří jsme se zastavili a dopřáli si odpočinek s občerstvením. Na nádvoří jsme si také prošli různé stánky a koupili si drobné upomínkové předměty. Poté jsme se rozdělili do skupin a vydali se prozkoumat další části zříceniny. Hrad byl opravdu dobře chráněn mnoha hradbami, baštami a střílnami, proto jsme se vůbec nedivili, že nebyl nikdy dobyt. Prošli jsme si všechna sklepení, zákoutí i nejvyšší místa objektu, kde jsme obdivovali nádherné výhledy. Ve skupinách jsme pak vyplňovali pracovní listy. Odpovídali jsme na různé otázky, např. jaké byly výhody a nevýhody bydlení na hradě, jak byl hrad chráněn nebo k čemu sloužilo sklepení. Po splnění úkolů jsme se vydali na oboru. Cestou jsme obdivovali odhalené kořeny buků a nenechali jsme si ujít zastávku u „lišky“, která byla zhotovena na paměť prvního provedení opery Liška Bystrouška. Nakonec nás čekala krátká procházka oborou a malé občerstvení před cestou domů. Celý výlet se vydařil, hlavně díky krásnému počasí a dobré náladě všech účastníků.

Monika Gajdičiarová

 

Třídní výlet 6.A do Světa techniky

Cílem výletu dne 24. 9. 2020 bylo seznámení se s širokým spektrem oborů fyziky a biologie pomocí interaktivní výstavy. Žáci se rozdělili do 3 družstev. Každý tým měl za úkol vymyslet 5 otázek pro týmy ostatní, zapsat na papír a ve škole při výuce fyziky prezentovat. Kromě pěkných otázek někteří vygenerovali i elektrický proud… Někomu vstávaly vlasy na hlavě, ale nakonec vše dobře dopadlo.

P. Řemelková, T. Mazochová